zaterdag 8 november 2014

Orde in de naai-chaos



Zoals jullie misschien al weten, volg ik sinds september avondschool naaien (basiscursus). Wat al heel leuk is geweest (hoewel nu het zo snel donker is, net iets minder, maar ik de tijd vliegt daar voorbij , wat wil je met tetterende madammen die allemaal de naai-microbe hebben te pakken)

Ik merkte les na les dat ik nood had aan een grotere toiletzak waar ik al m'n naaibenodigheden in kon steken, dus ik was deze al langer van plan om te maken, maar ik vond het juiste stofje niet, tot gisteren!


Ik heb gekozen voor 2 zakjes vooraan te stikken, altijd handig om kleine naaispullen in op te bergen! Hij is ruim genoeg om m'n 2 scharen mee in op te bergen, dus ideaal voor mee te nemen naar de avondschool.

Ik heb deze toiletzak al eerder gemaakt en daar vind je ook de bijhorende tutorial die ik gebruikt heb.


Met nu enkele maanden te naaien, begin ik heel wat verschillende kleuren draad te krijgen en het zakje dat ik voor al die bobijnen gebruikte werd echt te klein, dus hét moment om het leuke patroon van Juliette II uit het boek "Mijn tas" nog eens te maken!



Het was van hier geleden dat ik hem nog eens gemaakt had (toen in het leder), en het blijft toch een fijn tasje om te maken!


Er is nog ruimte over voor nog wat bobijnen, dus hier kom ik nog wel even mee toe :-)


Stof : buitenstof is van Modecoupon, maar het merk stond er niet bij / binnenstof van Soft Cactus
Patroon : toiletzak vind je hier  /  de clutch = Juliette II van het boek "Mijn tas"

4 opmerkingen:

  1. Leuke tasjes in zeer toepasselijke stofjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik er ook van, die stofjes "schreeuwde" voor zo'n projectje :-)

      Verwijderen
  2. mooi gedaan! je zou niet zeggen dat je nog maar een paar maanden naait. Een natuurtalentje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment :-) Internet en allerlei blogs helpen me wel!

      Verwijderen