maandag 29 februari 2016

Kiind jumpsuit wordt pyjama

29 februari, die ene dag die maar om de 4 jaar valt...
maw een extra dagje om te naaien :-)
(beetje naaiverslaafd aan het worden???)

Ik ben fan van het gratis patroon "baby jumpsuit van Kiind".
(zoals je reeds hier, hier en hier al kon zien)

Nu wou ik daar eens een pyjama van proberen te maken, maw met voetjes aan!

Hier en hier had ik reeds pyjama's met voetjes gemaakt van Ottobre.


Diezelfde voetjes heb ik nu aan de jumpsuit gezet. Ipv boordstof gewoon de stof wat verlengd.


Aan de poep ook een "ei" toegevoegd voor die pamperpoepkes :-)


Deze jumpsuit sluit mooier aan dan die modellen van Ottobre, hoewel Mats al vaak is gaan slapen in die pyjama's, en dan zit alles natuurlijk wat "losser"
Maar een baby van 4 maanden zal zich daar geen zorgen om maken (denk ik dan lol)


De voetzolen heb ik ook in boordstof gemaakt 
omdat ik niet dezelfde kleur groen had in gewone tricot.


I love mijn lachebekje :-)


Sorry voor de babyspam...



... serieus kijken kan hij ook zene!




Patroon : Jumpsuit van Kiind - aangepaste versie met voetjes (maat 68)
Stof : Vosjestricot van Vicente gekocht bij Stoffieke (die webshop is er jammer genoeg mee gestopt)

17 opmerkingen:

  1. Oo wat lief. Heb hem al zo vaak voorbij zien komen die jumpsuit. Ik moet er toch ook echt eens aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje! Ik moet mij er ook eens aanzetten. Als mij een jumpsuit lukt, moet dit patroon mij ook lukken.
    X Jess

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige baby in een prachtige jumpsuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En het is zeer geslaagd. Ga ook eens wat patroonboekjes bovenhalen om deze versie te maken. Het ei voeg ik ook steeds toe. Sluit zoveel mooier.
    Prachtexemplaar dus, zowel de pyjama als het kind ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou ook graag een "ei" toevoegen aan mijn volgende jumpsuit van kiind, maar weet niet goed hoe ik er moet aan beginnen. Teken je daar op het gevoel een patroonstuk van of zijn daar specifieke afmetingen voor? Alvast bedankt voor de hulp!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zo'n "ei-patroon" in ottobre gevonden, maar eigenlijk is dit een ovaal dat je makkelijk zelf kan tekenen.

      Verwijderen
    2. Bedankt! Ik dacht even dat het maat-gebonden was, maar blijkbaar niet. Ik heb er ook eentje uit ottobre genomen nu. Straks naar veritas om een leuk kleurtje boordstof en dan alles aan elkaar zetten. :-)

      Verwijderen
  8. Ik heb het patroontje hier ook liggen. Maar ik heb enkele vraagjes. :-) heb Je enkel de voorkant verlengd? Hoeveel doe je er dan bij? De afmetingen van de boordstof?
    Wij zitten met hetzelfde probleem zls jullie. Onze spruit is 6 maand en groeite uit alles... dus mama wil ook even proberen. En met voetjes is het net nog iets schattiger he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verleng het lijfje zelf niet, enkel de beenlengte, en inderdaad, ongeveer de boordstof en nog 1 à 2 cm extra (naadwaarde + langer geniet van lol)

      Verwijderen