donderdag 3 maart 2016

Criss cross in black & white

Hoewel ik momenteel nog kan weerstaan aan de laatste zwart-wit tricots in nijntje, panda, wolkjes en pinguins (ook overal uitverkocht, dat helpt het "niet-kopen" natuurlijk lol)  
had ik enkele weken geleden bij Modecoupon 
wel deze sweaterstof (french terry noemen ze dat) reeds gekocht!


Eens een ander legging-patroon gebruikt uit Ottobre, zit iets losser dan het gratis patroon van Emma en Mona (waar ik nog steeds fan van ben), maar voor sweaterstof mag het net ietsje losser zitten.


Maatje 68 genomen en al niet veel meer overschot... 
Volgende keer het boordje wat breder nemen en dan nog dubbelvouwen (heb ik er langer geniet van!)


Zeversjaaltjes komen hier enorm van pas! 
Al meer dan een maand steekt hij vanalles in z'n mondje, met alle zever erbij :-)
(maar nog geen tandjes te bespeuren, hij is nu 4 maanden)


Bij haar zag ik een leuk model voor zo'n zeversjaaltje, maar eigenlijk vindt je op google veel patronen en vaak gratis! Dit is ook zo'n gratis patroon van ithinksew.


Voorlopig gewoon met knoopje vastgemaakt achteraan, maar ik ga er nog drukknoopjes indoen, en de volgende wat inkorten.


Ik profiteer er nog even van dat hij nu nog in de lens wilt kijken :-)


Stof : French terry kruisjes-sweater van Modecoupon
Patroon : babylegging van Ottobre 4/2014 - n°5 (maat 68)
                  zeversjaaltje (gratis) van ithinksew


5 opmerkingen:

  1. Wat een schattig ventje!! En natuurlijk heel mooi gemaakt! Tof toch hè, zo snel-klaar-spulletjes kunnen maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij straalt nogal in zijn nieuwe outfit, goed bezig mama:-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi als hij in de lens kijkt, inderdaad! En met een top broekje en een top sjaaltje uiteraard :-)

    BeantwoordenVerwijderen