zondag 10 januari 2016

Hij groeit veel te snel!

Onze Mats is nu bijna 12 weekjes en wat vliegt de tijd
(oh zo cliché, maar echt he!)
Hij groeit terwijl we ernaar kijken, zo voelt het toch soms, 
want veel van zijn kleertjes in maatje 62 zijn al te klein, 
net zoals de Jumpsuit die ik hier gemaakt had... 
Tis te zeggen, in lengte nog ok, maar ik moet echt gaan wringen om zijn armpjes er nog door te krijgen, onze Mats is gene smalle :-) 
(thanks to mommy's boobies lol)

Dus werd de jumpsuit nu in maatje 68 gemaakt.


Het patroon vind ik nog altijd zalig om te maken!


Love love love his smile....  
*smelt*


... and his tiny feet :-)


...en een zalig babypoepeke!


Die ogen.... sorry kan er niet genoeg van krijgen
Op instagram noemen ze dit *babyspam* :-)



Ik ben zo fier op mijn 2 jongens!!!



Alleen wil ik nu eens een pyjamaatje met voetjes proberen...
Eens in mijn Ottobre's zoeken of daar iets instaat...



Stof : Olifantentricot van Froy & Dind, bestaat ook in rode versie en heb ik hier als babylegging gebruikt van ModeCoupon
Patroon : Jumpsuit van Kiind (gratis) - maat 68


10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Gebruik je prym knopen of KAMsnaps? Ga me denk ik voorraadje prym inslaan.

      Verwijderen
    2. Op 1 jumpsuit had ik kamsnaps gebruikt, maar dat bleek toch wat fragiel te zijn samen met tricot, en een baby ligt niet altijd stil als je die knoopjes moet losmaken he :-) Dus ik kies nu voor de jersey Prym-drukknopen, alleen vind ik ze ietsje te groot, bij kleinere babypakjes. Maar ik weet niet waar je die kleiner vindt?

      Verwijderen
    3. Oooh dankjewel voor de tip! Ik zal ook eens zoeken naar de kleinere knoopjes en laat je iets weten als ik er heb gevonden.

      Verwijderen
    4. Heb nog een vraagje :) bij knippen van stof heb ik overal 1cm naadwaarde toegevoegd, maar op bepaalde plaatsen in patroon staat 'geen naadwaarde'. Moet ik dan daar juist geen 1cm toevoegen?

      Verwijderen
    5. Aan de hals knip ik geen naadwaarde, normaal tussen de benen ook niet, maar daar knip ik wel naadwaarde (is het iets breder rond de billetjes)

      Verwijderen
    6. Super! Dankjewel voor het antwoord. :)

      Verwijderen
  2. Zo zalig schattig! En inderdaad, een cliché als een huis, maar het gaat zo snel! Onze jongste is al 15 maanden, de tijd vliegt! Lekker veel nieuwe dingen naaien, dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je zelf kleertjes maakt voor je kleine uk!

    BeantwoordenVerwijderen