vrijdag 26 februari 2016

Oversized knitted cardigan

Naaien en breien is anno 2016 superhot!


Het naaien heb ik sinds 1,5 jaar onder de knie en ik leer nog elke keer iets bij!
Naaien is voor mezelf echt een hobby geworden, 
en elk vrij moment wordt er achter mijn naaimachine gekropen!

Breien is NIET mijn ding :-)
Heb daar het geduld niet voor, dus gelukkig heb ik een mama die GRAAG en GOED kan breien!

De fameuze "bernadette vest" is nog steeds erg "hot" in de knitting-world.
Leek me inderdaad een leuk model met oversized mouwen en lekker los en cosy...

Zo kwamen we toevallig op het breimagazine van Veritas n°2.
De pinguin trui op de cover heeft ze ook al voor Tibo gemaakt met de feestdagen :-)

In dit boekje staan veel leuke modellen, oa de gilet met oversized mouwen in meerdere modellen.


De eerste versie bleek iets mis met de mouwen, kwamen erg hoog, en voelde niet aangenaam bij het dragen... Alles terug uit elkaar... Pffff liever zij dan ikke!

Gelukkig net op tijd klaar voor m'n verjaardag!
Jippieee deze jongensmama is weeral jaartje ouder :-)


Heeft ze het armsgat aangepast en de mouwen wat langer gemaakt en nu zit hij zaaaalig :-)


Aan de mouwen en onderaan heeft ze met contrast gewerkt, tint muntkleur donkerder die ze ook gebruikt heeft samen met de lichtere kleur munt over de hele cardigan.

We hebben de wol ook gekocht bij Veritas en 1 bol van Mountain in muntkleur

Gecombineerd met 2 bollen van Apilou in een tint donkerder munt.


De lente komt er hopelijk snel aan, dus dat is de reden voor deze kleur...


... en ja ik HOU van de kleur MUNTGROEN!!! :-)


Beetje zot doen doet gelukkig geen kwaad :-)

Thanks to my hubby for taking the pictures (which he doesn't like to do lol)



Patroon : Oversized cardigan uit breimagazine van Veritas n°2 (hier te bestellen/of in de supermarkt)
Gebruikte wol : 1 bol Mountain en 2 bollen Apilou




1 opmerking:

  1. Echt een leuke vest! Ik dacht dat je ze zelf gemaakt had ;-) Krijgen is ook al eens leuk he!!!

    BeantwoordenVerwijderen