dinsdag 23 december 2014

Leeskussen

Net als zovelen onder jullie, trekken wij met de feestdagen naampjes en een maximum bedrag.
Dit jaar had ik mezelf voorgenomen om telkens iets zelfgemaakt af te geven, of toch ietsje extra erbij!

Ben nog volop met de cadeautjes bezig, maar dit is er al eentje van, voor op Oudjaarsavond, traditiegetrouw met totaal van 3 koppels en 5 kindjes die rondhossen :-)
Van de kindjes hebben we Lore getrokken, de dochter van m'n beste vriendin (en zus van m'n petekindje). Die zit nu in het 1e leerjaar, en ze kan al flink lezen!

Dus ik heb besloten om voor haar een leeskussen te maken, en haar handleiding heb ik gevolgd.


Ik heb een groot kussen (50cm x 60cm) bij Ikea gekocht en vond het wel leuk om eens overal met andere stofjes te werken. Dus de voor-en achterzijde zijn niet identiek, maar de kleuren rood en roos komen bij beiden wel voor.


Zoals zij heeft uitgelegd, heb ik ook een driehoekje gestikt bij het in 2 delen van de zakken als versteviging.


Uiteraard krijgt ze een leesboek voor beginnende lezers, en deze gaat over prinsessen!


 Normaal ben ik niet voor al te drukke prints te gaan combineren, maar hier vind ik het wel geslaagd én voor jonge meisjes mag het wel wat fleurig zijn!




Dit wordt een héél groot cadeau om in te pakken en om onder onze boom te leggen :-)


Patroon van het leeskussen vind je hier en is gratis!
Stof : mengeling van overal :-) 

1 opmerking:

  1. Wauw heel geslaagd hoor.Ik denk wel dat er hier eentje heel blij is met dit mooi geschenkje

    BeantwoordenVerwijderen