maandag 29 december 2014

Nieuwjaarscadeau voor m'n petekindje

Amai, in de kerstvakantie heb ik al een ferm inhaalbeweging gedaan op het vlak van naaien :-)

Natuurlijk had ik mezelf "opgelegd" om bij deze Feestdagen zelfgemaakte cadeau's af te geven!


Voor m'n petekind Arne mag ik wel een extraatje doen :-) Is ook de eerste keer dat hij iets 'zelfgemaakt' krijgt van z'n "metteke".


Dit stofje had ik al gekocht nog voor ik goed en wel iets kon naaien, maar mijn petekind is ZOT van voetbal (mede door zijne papa) en dus wist ik dat dit stofje OOIT voor Arne ging zijn.


Alleen wist ik toen nog niet wat ik ermee zou maken... Elke kleuter "dommelt" nog wel eens in slaap in de zetel, en dus heb ik hem een tv-dekentje met bijpassend kussen gemaakt. Hier had ik eerder al zoiets gemaakt voor Tibo, dus ik had al kunnen oefenen :-)


De fleece komt van Zeeman en is van die superzachte, superwarme teddyfleece. Alleen wel een miserie om te naaien, Heel mijne living hing vol zwarte pluchkes na het knippen en bij het naaien ging het al niet veel beter :-)



Maar ik maakte ook nog een koetjes-pyjama voor hem. Tibo heeft die in het groen. Zaaaalig motiefje voor een pyjama vind ik.


Deze keer heb ik overal met boordstof gewerkt. Ook aan de broek bovenaan. Arne heeft gene dikke buik, dus het moet goed aansluiten. Ik hoop dat het hem past! Anders kunnen we er nog een extra rekker bij steken moest het nodig zijn.


Maar een kleuter van 4,5 jaar beseft nog niet het "unieke" van zo'n cadeautjes :-) dus hij krijgt uiteraard ook nog wat speelgoed!!!


Ik kijk al uit naar zijne nieuwjaarsbrief :-)

1 opmerking: