zaterdag 27 september 2014

Herwerkte Tilly met strik

Oorspronkelijk zag ik hier het idee om een clutch te maken met een strikje op.


Nu ben ik helemaal geen "strikjes-madam", ik vind dat zelfs bijna altijd "oud" en "klassiek". Maar toen ik ze op een clutch genaaid zag, vond ik het wel een tikje retro, en dat is dan weer wel m'n ding.

Ik weet het, de grens tussen oud/klassiek/retro is heel vaag, maar dit vind ik nu echt wel een mooie versie.

Ik heb me gebaseerd op de clutch van Tilly uit "Mijn tas" (echt he, dat is voor mij nu dé tassenbijbel, dit boek heb ik al heel veel vastgehad en heeft me al erg veel geholpen!) Uiteraard zijn de afmetingen veranderd en heb ik mij proberen te baseren op het model dat ik eerder had gezien. Trekt er toch vrij aardig op :-) Qua afmeting ligt het tussen Tilly I en Tilly II. Onderaan meet ze 23cm en bovenaan 20cm. De hoogte meet 16cm. Niet te groot en niet te klein voor mij.


Achter het strikje heb ik een kamsnap "weg gemoffeld" (wat niet altijd even handig was met die kamsnap-tang)


Binnenstof is van een katoen onderlaken dat ik ooit eens in de Zeeman heb gekocht tijdens de solden. Zo'n supergroot formaat voor enkele euro's.





Buitenstof is een katoen dat erg zacht aanvoelt en waar ik hier al eens eerder mee gewerkt heb, maar dan in de blauwe kleur. In een van die 2 kleuren zou ik me nog een cirkelsjaal willen maken.


Na veel zoeken, vond ik op internet een tutorial voor het strikje, maar ik heb die dan wel in een kleiner formaat gemaakt. Deze meet 21cm op 7cm (je hebt zo'n 2 lapjes nodig) en dan dubbelvouwen en de rest van de uitleg volgen.


Paspelband en m'n strikje waren exact hetzelfde blauw, dus weeral een "chance'ke" :-)


Weeral leuk om als cadeau te geven, maar deze ga ik toch voor mezelf houden. Ik vind dat stofje zo vrolijk :-)


Oh ja, en ik ben tot de vaststelling gekomen dat ik nog maar 4 labels overheb!!! Wauw, het beste bewijs dat ik al wat gemaakt heb de afgelopen 3 maanden :-)
Dus hupsakee, snel opnieuw bestellen!

6 opmerkingen:

  1. Mooi stofje en dat strikje maakt het helemaal af :)

    Waar bestel jij je labeltjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt naamgenoot :-)
      M'n labeltjes bestel ik bij cottontrends. Niet te duur en je kan kiezen uit wel wat kleuren en lettertypes.

      Verwijderen
  2. Heel mooi gedaan, leuke creatieve uitvoering :-)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Wat een compliment, komende van een madam waar ik enorm naar opkijk, jij maakt de mooiste zakjes en handtasjes!

      Verwijderen