zondag 7 september 2014

Zakdoekhoes voor de klas

Ik merk het dat de vakantie voorbij is! Deze week amper tijd gehad om achter m'n naaimachine te kruipen...

Tibo die (sinds 't school terug bezig is) aan het hoesten is en constant snottebieterkes heeft... Mama heeft er nu ook last van... Waar is die mooie nazomer nu weeral die ze beloofd hebben???

Deze weekhadden we info-avond op z'n schooltje en z'n nieuwe juf Inge vroeg achter een kleenexdoos, omdat al vele kleuters snotvallingskes hebben (tiens was me nog niet opgevallen :-) )


Vorig jaar zat hij in de "instapklas/peuterklas" en toen vroeg zijn juf dat ook al. Toen kreeg die een gewone tissuedoos vanuit de winkel omdat ik toen helemaal in de verste verte nog niet de naaimicrobe had ontdekt! Maar nu dus wel :-) en daar kan juf Inge dan maar van profiteren, want ik heb mezelf voorgenomen om niet meer zomaar iets af te geven, ik probeer er een persoonlijke toets aan te geven.


Het toeval wil lukken dat Tibo op 1 september de "tractor" als ZIJN symbooltje heeft gekozen. Dus was dit stofje (dat een van m'n allereerste aankopen was, zo'n 3 maanden geleden) ideaal om hiervoor te gebruiken.



Ik heb met dit stofje nog plannen voor onze Tibo (had er toen 2m van gekocht, wist ik toen als naainewbie hoeveel meter stof je moest kopen van iets lol) Waarschijnlijk een kussen met een op-maat-gemaakt fleecedekentje voor in de zetel. Want ook al is hij al 3,5 jaar, de school is toch nog vaak vermoeiend, dus tegen 16u valt hij vaak in slaap... en we hebben hier enkel supersize fleecedekentjes, dus heb ik beloofd dat hij er zelf eentje ging krijgen :-)


1 opmerking:

  1. Erg benieuwd naar het kussentje met dekentje, erg leuke stof voor zoiets! (ook voor de tissuedoos trouwens)

    BeantwoordenVerwijderen