zaterdag 20 september 2014

Klein handtasje voor Lotte

Ik heb een grote schoonfamilie en Tibo heeft dus nog 7 nichten en neven, die om een of andere reden bijna allemaal in september/oktober/november verjaren!

Met mijn belofte om bij elke verjaardag iets "zelf gemaakt" af te geven, ging ik voor onze volgende jarige, en dat is Lotte vandaag aan de slag met een fleurige stof waar elk meisje wel blij van wordt (ik toch zeker met de herfst die eraan komt) Zij wordt maandag 8 jaar.
Op die leeftijd weten ze allemaal wat ze willen en ze spaart voor een ipod.
Ipv de centjes zo gewoon af te geven, heb ik een klein handtasje gemaakt voor haar.


Het patroon is eigenlijk een kopietje van een leder handtasje dat ikzelf al jaren heb en wordt enkel gebruikt wanneer we eens een danske gaan placeren (maar die keren worden wel schaarser lol)

Maar ik kan zelf geen patronen tekenen, dus ben ik ook een beetje te rade gegaan bij wat ik al gemaakt heb en eigenlijk is het voorpand en het achterpand hetzelfde als die van de Finch tas die ik eerder al gemaakt heb.
Alleen heb ik hier geen tussen zijkanten of bodem geplaatst. De flap heb ik dan "proberen" over te tekenen van m'n bestaand tasje, maar daar ben ik beetje de mist in gegaan. Valt bovenaan eigenlijk iets te breed, maar uiteindelijk gaat het nog :-)


Het hengsel is biais dubbel gevouwen en langs beide kanten doorgestikt. De lengte was wat gokken voor mij. Het is zo'n 100 cm totale lengte ongeveer, dus ik hoop dat dit voor een 8-jarige ok is, dat ze dit schuin kan dragen.


Toch altijd zo leuk als je combinaties van stoffen wilt maken, dat alle kleuren zo mooi overeen komen, zowel de paspel, als de biais als de kamsnap zijn hetzelfde "kobaltblauw".
Misschien volgende keer eens moeite doen om de print mooi te laten overlopen, want nu kwam ik juist wat te kort :-)


Toch maar gekozen voor kamsnaps, omdat dit fleurige stofje daar wel om vroeg ipv een magneet :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten