zondag 18 januari 2015

Pimping met dino's

Tibo is al ruim een jaar zot van dino's en dan wordt het wel eens tijd dat ik iets voor hem in dat thema maak!

Oorspronkelijk waren deze stofjes voor hemdjes voorzien, maar ik wil me eigenlijk gaan "verdiepen"in tricot-hemdjes dat deze stofjes een andere bestemming krijgen.


Tibo had nog steeds een nachtlampje van zijne geboortelijst staan (met zo'n schattig tutje op) maar daar is onze kleuter wel wat te groot voor geworden!

Deze lamp is van Ikea en heb ik hier al eens eerder gemaakt.


Hij mocht kiezen welke kleur biais (blauw of rood) en hij kon niet kiezen, dus heb ik ze maar beiden gedaan. Origineel en het is eens iets anders :-)


Met z'n snottebellen is het noodzakelijk om zakdoekjes vlakbij te hebben, dus een matching zakdoekenhoes past er wel bij :-)


Uiteraard omkeerbaar gemaakt, dat we eens kunnen afwisselen van kleur :-)


Er is nog wel wat stof over, dus ik ga in beide kleuren nog kussens maken, maar daarvoor eerst nog eens naar Ikea, dus die volgen nog :-)


Stof : dinokatoen van Rijstextiles
Patroon : omkeerbare zakdoekenhoes en lamp

2 opmerkingen:

  1. Leuk stofje zeg! Benieuwd naar je 'verdieping' in de tricot hemdjes, wat ben je van plan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou graag het theo-hemdje van Zonen09 in tricot willen maken. Op internet gelezen dat er al dames dit gedaan hebben :-) Maar ik heb nog maar 1x een hemdje in katoen gemaakt (van Ottobre) en ik vond dat toen niet simpel lol Dus zal nog eventjes duren zene ;-)

      Verwijderen