zaterdag 24 januari 2015

Rokjes in katoen zonder rits

Ik heb onlangs m'n eerste rokje gemaakt en die zat zo snel in elkaar, dat ik al snel wist dat er nog gingen volgen!

Maar eerlijk? Ik vind dat je in katoen veel mooiere prints hebt voor dames dan in tricot (althans toch minder keuze) Vandaar dat ik die wel eens in katoen wilde proberen maken!



Je voelt wel het verschil in kwaliteit. De blauwe rok is met Soft Cactus gemaakt (all time favourite merk van katoentjes) en voelt echt superzacht aan en die met de vosjes was een goedkoper stofje en voelt wat stijver aan, maar voor een rokje mag dat nog wel vind ik.


Ik ben geen persoon om ritsen in rokjes te dragen, dus gemakkelijkheidshalve gekozen voor boordstof! Bij de blauwe was hij wat te breed (in de hoogte) dat het wel lijkt op een zwangerschapsrokje, en da's niet de bedoeling. Dus die plooi ik nu naar beneden en dan gaat het ook (ik ben te lui om alles los te tornen lol)


Bij de vosjes heb ik de zoom met een enkele steek gedaan.


En de blauwe rok heb ik de tweelingnaald gebruikt. Deze lijkt wat "meer gelijk uit de winkel" :-)


De vosjes-rok is gemaakt met het patroon uit de Knipmode juni 2010, het basisrokje A-lijn.


De blauwe rok is een eigen patroon, overgetekend van een bestaand rokje uit de kleerkast.


De rokjes zijn niet gevoerd en ondanks de vrieskou van deze week, viel het qua koude aan de benen heel goed mee! 
De blauwe rok is reeds gedragen op het werk en met een donker blauwe legging van de Hema samen met bruine laarzen heb ik geen koud geleden!


Matching outfits :-) 
(enkel de rokjes zijn eigen creaties, de rest uit de kleerkast lol)



Stof : Soft Cactus en de vosjes komen van Rijstextiles
Boordstof : Modecoupon
Patroon : zelfgetekend patroon + Knipmode juni 2010 / rok 4c

2 opmerkingen: