donderdag 21 augustus 2014

Nieuw schooljaar nadert...

Met de laatste dagen vakantie (als leerkracht is de laatste week augustus geen vakantie meer, maar klagen mogen we zeker niet lol) in 't vooruitzicht, wou ik eens een pennenzak maken. Ik ging nog eens m'n soft cactus stofjes gebruiken. Die slinken met de minuut, dus het wordt tijd dat ik er mij nog een lading ga halen :-) Wanneer komen die eigenlijk met een nieuwe collectie, iemand een idee?


M'n huidige pennenzak dateert nog van m'n eigen middelbare tijd (oei oei, al heeeeeeeeel wat jaartjes geleden dus) met de bijhorende inktvlekken en de namen van vriendinnen die intussen al fel vervaagd zijn :-)


Ik wou nu wel eens een eigen creatie maken! Voorlopig dient ze om op m'n naaibureautje alle potloden en pennen bij elkaar te houden, maar er volgen er zeker nog, want patroon was makkelijk te volgen. Dus ooit zal die oeroude pennenzak van de jaren stilletjes wel vervangen worden!


Ik heb het patroon van deze mevrouw gevolgd, die heeft de pennenzak op heel wat verschillende manieren gemaakt en deze wou ik wel eens proberen.


Que stevigheid valt het goed mee, door de afwerking met de biais aan de binnenkant heb ik de indruk dat de zijkanten beter omhoog blijven staan.


Wat er ook in zit, is een heel handig pennetje dat het traditionele kleermakerskrijt vervangt. Gekocht bij Veritas (niet erg goedkoop, maar er zitten verschillende kleurtjes potloden in en meer dan voldoende om lang toe te komen!) De punt is wel fragiel, dus er niet te ver uitduwen uit het pennetje, want anders breekt het af.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten