zaterdag 18 oktober 2014

Leather Sweater/Shirt van LMV

Dit is dé fameuze leather sweater, die op facebook-land her en der wordt gemaakt in de meest prachtige kleuren, prints enz.

Ik had het patroon al een hele tijd geleden uitgeknipt en op het stoffenspektakel ook speciale sweaterstof gekocht voor DIT patroon, maar... Tibo is een echt zweterke, dus een dikke trui die hij niet met een rits kan openzetten, geen goed idee! Dus de sweaterstof zal een gilet worden denk ik en de leather sweater van La Maison Victor (LMV) is dus meer een shirt geworden dan een sweater :-)


Voor de eerst keer ook boordstof gebruikt van gewone katoen-tricot, maar mits dit niet zo goed rekt als normale boordstof, moest ik de formule wat aanpassen om deze te doen passen. Ik heb dit dan *0,85 gedaan (tip van iemand vanop facebook) en het werkte!


Tibo draagt normaal maat 104/110 tegenwoordig, dus hierin heb ik maatje 104 genomen (wist niet of LMV ruimt valt of niet) en bij het uitknippen van het patroon leek het voor -en achterpand zo kort, dus zelf wat verlengd, en hetzelfde deed ik met de mouwen. Natuurlijk achteraf geen rekening mee gehouden dat er nog een heel stuk boordstof bij kwam :-) dus de trui/shirt is wat langer dan voorzien, maar het is draagbaar, en zo kan hij die wel een tijdje dragen!


Spontaan lachen voor een foto doet mijne 3,5 jarige kleuter niet meer zene!


"Mamaaaa! Is het nu gedaan? Ik wil verder schommelen..."


Patroon : La Maison Victor editie 3/Herfst 2014 - Leather Sweater
Stof : katoen-tricot vanuit de Modecoupon
Boordstof : gestreept van bij Bambiblauw  /  halsboord en tailleboord, zelfde als de mouwen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten