zondag 12 oktober 2014

T-shirt met lange raglanmouwen

Eerder deze week had ik voor de allereerste keer dit T-shirt gemaakt met korte mouwen.
Na wat zoeken, vond ik in de enkele kinderboekjes die ik in mijn bezit heb geen enkel patroon voor T-shirt met lange mouwen, dus dacht ik "waarom niet zelf de mouwen verlengen?"


Dat ging vlotter dan verwacht. Heb ik enkel zelf de afmetingen van de mouwboorden moeten berekenen (3/4 van de omtrek is perfect hier), want bij dit model versmalde de mouw bij het verlengen, wat ik zelf ook wel een mooier resultaat vind! Begint anders nogal snel te "lebberen" rond Tibo z'n fijne armpjes :-)


Al 2 schoonheidsfoutjes weggewerkt tegenover de vorige keer : de mouwboorden sluiten al beter aan op de naad van de mouw en ipv streepjes te zetten op de halsboord en de mouwboorden, heb ik nu gewoon een klein knipje met de schaar gegeven, om de 4 afstanden aan te duiden. Ging vele beter en nu zit ik niet met vervelende balpenstreepjes ;-)

Oh ja, en de zoom heb ik nu anders opgelost : 2x 2cm omgestreken en meteen ver genoeg met de tweelingnaald gestikt, en nu was het "perfect" (voor mijn normen toch :-) ) Misschien volgende keer onderaan ook eens met boordstof werken.


Beetje zot doen kan geen kwaad :-) Hier nog met lang haar...


Zo zie ik hem het liefste : korte coupe!!! Dino-fase is ook nog steeds bezig, dus nu zal ik toch eens een dino-shirtje moeten gaan maken ;-)




Het shirtje is alvast "speel-proof" en "Tibo-proof" goedgekeurd!


My pride & joy


Patroon : Ottobre 3/2010, Riff T-shirt (n° 18) met zelf verlengde mouwen
Stof : tricot leeuwen van Modecoupon
Boordstof : Modecoupon (toevallig exact hetzelfde kleurtje als de leeuw en had ik nog liggen voor een rokje voor ons mama, dus die zal nu iets nieuw moeten kiezen lol)

Intussen ook het Charlie-patroon van Zonen09 besteld en gisterenavond knippen en plakken, dus hopelijk kan ik snel daar een resultaat van laten zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten