vrijdag 31 oktober 2014

Pyjama met koe'tjes

Tibo heeft toch een groeischeut gekregen, want z'n pyjama's van vorige winter zijn allemaal te klein geworden.

Ik ben zelf een grote fan van Woody-pyjama's (matching met die van Tibo vind ik ook de max!) maar goedkoop zijn die natuurlijk niet. Dus er wordt er hier ene gevraagd voor zijne Nieuwjaar :-)

Ik kocht ook vaak pyjama's van de H&M, de nauw aansluitende met leuke prints op, en die wilde ik wel eens proberen na te maken :-)

Neenee, niet zelf een patroon tekenen, wel op zoek gaan naar iets dat het modelleke best benadert :-)



Het T-shirt heb ik gevonden in Ottobre 4/2014 en daar heb ik nr. 11 van gebruikt, maar dan zonder het knoopjespand. Ik zocht naar een simpel shirt met gewone mouwen. In bijna elke ottobre staat er wel zo'n gelijkaardig model in.

De broek is eigenlijk een legging en komt uit Ottobre 6/2014 nr. 18.


Dit stofje is een van de allereerste tricots die ik gekocht had toen ik begon met naaien (zo'n 4 maanden geleden) en waarvan ik toen nog geen idee had wat ervan te maken. De drukke print leent zich wel ideaal voor een pyjama vind ik :-)


Ik heb tot hiertoe alles in maat 104 voor hem gemaakt, maar merk wel dat het vaak wat nipt is, en het zou leuk zijn dat de pyjama volgend jaar ook nog past, dus meteen maatje 110 gemaakt. Door de boordstof zakt er niets af :-)



Wordt Tibo er al moe van? In ieder geval is het goedgekeurd :-)


Dit was de eerste pyjama van velen, want z'n kast moet weer gevuld worden :-)


Patroon T-shirt : Ottobre 4/2014 nr. 11
Patroon broek : Ottobre 6/2014 nr. 18
Stof : tricot (soldeke bij Modecoupon : €5/m!!!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten