woensdag 16 juli 2014

Eerste kledingstuk voor m'n lachebekje

De bedoeling van deze nieuwe passie is vooral om kledij te maken voor m'n zoontje! Maar al vrij snel ontdekte ik dat patronen lezen en begrijpen niet hetzelfde is en ik me nog niet echt durf te wagen aan T-shirtjes (hoewel ik al wat tricot heb aangekocht, maar voor de toekomst dan)

Bij een van m'n eerste aankopen van stofjes (jaja er zijn er al veel gevolgd, blijkt dat ik een hamsteraar van stofjes ben en er niet in durf te knippen!) vond ik een coupon'ke gelijk ze dat zo mooi noemen in de winkel. Afgesneden stofjes die mensen uiteindelijk niet kopen of bij verkeerd knippen. Enfin, dat zijn uiteraard koopjes! Bleek daar 2m van een supermooi katoentje te liggen met brommerkes op! Wauw, ideaal voor m'n zoontje! Maar ik wist niet goed wat er mee te maken... Uiteindelijk dacht ik dat een shortje met een elastiek bovenaan niet zo moeilijk moest zijn! Ik heb dan raar maar waar enkel een patroon in m'n schare collectie boekjes gevonden van een babyshort in maat 86. Uiteraard veel te klein voor een 3,5 jarige... Dus ik de onervaren naaister ging dit volledig zelf aanpassen, gewoon wat breder en langer maken he, niet?
Blijkbaar iets te breed gemaakt :-)

 

Wanneer hij z'n benen bij elkaar houdt, lijkt het wel op een rokje... En ook een foutje gemaakt bij het knippen van het patroon. Rechterkant staan de brommerkes juist, maar links staan ze op z'n kop... Ach ja, beginnersfouten zeker?


Maar dat vond hij helemaal niet erg! Hij is zot van zijn short! :-) Simpelweg omdat mama dat voor hem gemaakt heeft... :-) Hij is dan ook m'n grootste fan waar alles goed voor is!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten