dinsdag 15 juli 2014

Alle begin is moeilijk...

Sinds juni 2014 heb ik een naaimachine in m'n bezit. (cadeautje voor mijne verjaardag) Ik ben vastberaden om avondschool te volgen, want ik ben een totale leek... Nog nooit een naaimachine van dichtbij gezien, laat staan een gebruikt. In de winkel liet die mevrouw heel braaf zien hoe m'n naaimachine werkt, maar dat ging zo snel en was te verlegen om te vragen "herhaal dat nog eens allemaal" dat ik mij dan maar ging toeleggen op internet en youtube. Bedankt hiervoor aan iedereen die alles zo wilt delen met ons, leken in het naaien :-)

Uiteindelijk na veel vloeken en kijken in de handleiding, lukte het inrijgen van de draad. Joepie voor mezelf, een 1e overwinning :-)

En dan? Wat nu? Hmmm, op zoek naar leuke naaiprojecten voor beginners, het internet staat er vol van!

Dat is dan ook wat ik gedaan heb! Als beginner wou ik niet veel geld geven aan dure stofjes, kans op mislukking is toch vrij groot... Dus met stofjes van de Action heb ik dit allereerste kussen gemaakt met opening achteraan zodat ik de hoes kon wassen!
Dankzij deze uitleg http://www.bymiekk.nl/2012/06/naailes-4-een-kussenhoes-naaien_27.html  werd m'n eerste naaiproject een feit!



Aan de kleuren te zien wou ik dit weggeven aan een van m'n zoontje z'n nichtjes. Maar toen hij dit zag en wist dat mama dit gemaakt had, was hij op slag verliefd en het kussen ligt nu nog steeds boven in z'n bed bij z'n knuffels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten