zaterdag 26 juli 2014

Jongenshemdje

Ik had verteld dat ik privélessen ging volgen in 2 avonden om het jongenshemdje van Ottobre, het ohzo bekende apple-hemd te maken.

Telkens van 19u tot 22u30, dat is lang, maar een heel toffe madam die mij heel wat tips heeft bijgebracht! De eerste les bestond vooral uit patroon overtekenen, uitknippen op stof leggen en weer uitknippen... jajaaa daar waren we toch al 2 uurtjes zoet mee (uiteraard getetter meegerekend)



We hadden geluk dat het zo'n mooi weer was dat het uitknippen buiten in de tuin kon gebeuren, maar het was toch letterlijk en figuurlijk zweten :-)
Een les die ik nu wel heb geleerd, knip nauwkeurig, dan is het ineensteken van het hemdje makkelijker! Dus ik weet wat m'n zwak punt is! Hier wordt aan gewerkt :-)


Onnodig te zeggen hoe blij m'n venteke was met zijn vossenhemdje? :-) Instant happiness!!!


Op de rugzijde heb ik gewerkt met paspel en ook op het borstzakje wat mijn eerste keer met paspel werken was en dit deed ik toen nog met de gewone ritsvoet (nu heb ik de techniek van blinde ritsvoet ontdekt en gaat veel makkelijker voor mij!)


Hemdje is echt nog wel een proefstuk, want aan de voorzijde is het linkerpand ietsje korter, maar wanneer gedragen zie je dat toch niet :-) De kraag heeft langs ene kant een raar einde maar dat heb ik proberen op te lossen door de knoopjes anders te plaatsen en de 2 bovenste kamsnaps sluiten niet :-( Bij m'n clutchen werkte dit zo goed en nu plots niet meer... heb nu beetje schrik bij een nieuw hemdje of die kamsnaps dan wel hun ding gaan doen wat ik ervan verlang!
Want ja, lang mag ik niet wachten om opnieuw een hemdje te maken, want anders vergeet ik alles wat ze mij geleerd hebben in die 2 lessen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten