woensdag 30 juli 2014

Clutch wordt schoudertasje

Na een beetje nadenken dacht ik bij mezelf dat het niet zo moeilijk kon zijn om van de clutch Juliette II uit "Mijn tas" een schoudertasje van te maken door er korte hengsels aan te naaien. Alleen, hoe?


Ik heb gewacht tot de allerlaatste stap vanuit de handleiding en wanneer je de binnenvoering en buitenvoering aan elkaar naait, dan heb ik de hengsels (6cm x 70 cm / in 4 vouwen strijken en langs beide kanten stikken) er mee tussen gestoken. Op hoop van zegen dat ik alles juist gedaan had, en bij het keren klopte alles! 


Ditmaal eens voor een magnetische sluiting gekozen. Print vond ik al druk genoeg om dan nog een gekleurde kamsnap te gaan gebruiken. 


Binnenvoering gebruikte ik het goedkoopste stofje van de Ikea (€3/m). De fluoroze paspel heb ik ooit eens gerecupereerd van een dekbedovertrek (yep, daar zat ik een tijdje aan, maar ik wist dat ik het ooit zou kunnen gebruiken et voila :-) )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten